Telekom Dünyası’ndan Cem Kıvırcık, Telepati’den Özge Okyay ve Google Kurumsal İletişim Müdürü Özlem Öz’e konuyu sorduk.
Google Türkiye ofisinde 3 Mayıs 2013, Cuma günü düzenlenen basın buluşmasında, video konferans üzerinden toplantıya katılan Youtube İş Ortaklığı Programı konusunda bilgi veren YouTube EMEA Bölgesi İş Ortağı Geliştirme Operasyonları Birimi Kıdemli Stratejisti Christoph Poropatits, konu hakkındaki görüşlerini şu sözlerle dile getirdi:
“Türk kullanıcıların online dünyadaki aktifliği ve trendleri yakından takip ettiği gerçeğinden hareketle, Türkiye’den çok yaratıcı ve ilginç başarı hikayeleri çıkacağına, iş ortaklığı programımızın her ölçekteki içerik üreticisinin dünyaya açılmasına ve ülkenin ekonomik gelişmesini destekleyecek bir platform olacağına inanıyoruz.”
Ortaklık programına kabul edilen kullanıcının kısa bir online eğitim içerikli dokümanı tamamlaması ve ortaklık anlaşmasını kabul etmesi gerekiyor. Daha sonra ortak, YouTube’un reklamları için değerlendirmesini istediği videolarını seçiyor. YouTube , bu videoların içinde veya yanında yer alan reklamların satışını gerçekleştirerek her ay ortağın Google AdSense hesabına kazancın belli bir miktarını aktarıyor.
Reklam gelirinin çoğunluğu ortağa ait oluyor. Ortaklar işin sadece başarılı içerik üretimi tarafına yoğunlaşırken, YouTube da içeriğin dağıtımı ve gelire dönüştürülme bölümünü üstleniyor.
YouTube iş ortaklarının başarılı olması için her geçen gün artan oranda eğitim ve kaynak desteği sağlıyor. Bunlar arasında Londra’daki YouTube Creator alanı (space), YouTube NextUp ve Creator Academy gibi programların yanı sıra YouTube Creator Playbook, Creator Hub ve Creator Channel yer alıyor.
0 yorum:
Yorum Gönder